Édes Élvezet

Csábító finomságok, kulináris vágyfokozók

Az ország tortája

Érdekességek

REKLÁM

Édességek

REKLÁM

Sós Sütik

Utolsó kommentek

Tiramisu Ligth

2008.01.29. 11:49 - elde

Címkék: édes t tiramisu

Tiramisu Ligth

Hozzávalók:

2 pohár (2x250g) főzőtejszín vagy tejföl
1 pohár (250g) kávéss joghurt
1 csomag (250g) sovány túró áttörve
4 lap zselatin
3 nagy tojás
2x3 evőkanál cukor
édesitőszer izlés szerint  (folyekony praktikusabb)
1,5 csomag babapiskota
kb. 1/2 liter erős kávé
0,3 cl rum
tetejére kakaópor meghinteni

Elkészítése:

Egy kapcsos forma alját szorosan kirakunk babapiskotával.

A főzőtejszínt, a kávéjoghurt felét és a túrót elkeverjük egy nagy tálban, izlés szerint ízesítjük édesitőszerrel.

A tojásokat szétválasztjuk, fehérjét és sárgáját külön-külön, mindegyiket 3 ek. cukorral nagyon kemény habbá verjük (géppel a legegyszerűbb).

Közben beáztatjuk a zselatint 5 percre hideg vízbe.

A kávéjoghurt másik felébe beleöntjük a rumot és mikróban langyosra melegitjük (nem forróra, mert kiválik a fehérje belöle). A kicsavart zselatinlapokat feloldjuk benne, és várunk, míg kicsit kihűl, aztán ezt hozzáadjuk a tejszínes krémhez, elkeverjük.

Aztán a habosra kikevert tojássárgát tesszük hozza óvatosan, nagy mozdulatokkal keverve, legvégén a fehérjehabot, vigyázva, hogy ne törjön össze.
A krém 1/3-at a babapiskótára simítjuk, erre jön egy réteg kávéban meghempergetett babapiskóta, aztán a második réteg krém, megint kávéba áztatott piskóta, a végére krém. Megszórjuk a tetejét bőven kakaóporral és be a hűtőbe éjszakára.

Reggelre megdermed (de csak kicsit, így is nagyon krémes, de vágható).

Nagyon fincsi és csak feleannyi - vagy még kevesebb - kalória, mint a rendes tiramisu.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edeselvezet.blog.hu/api/trackback/id/tr43316083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NaSa 2008.01.29. 19:23:55

Háááát, ez tényleg fogyókúrás. Elkezdtem megcsinálni, féluton elvesztettem a fonalat, előről kezdtem, az sem sikerült, aztán elmentem a cukiba, zárva volt, jött a bevásárlócsarnok, na ott kaptam, hazavittem, nekiláttam, hulla rossz volt............ Dolgoztam, járkáltam és a végén nem ettem..... Szóval fogytam egy csomót..


süti beállítások módosítása